Azok a cégek, melyek online jelenléttel, pl. weboldallal rendelkeznek tudják, hogy általánosságban és a GDPR miatt is nagyon fontos a megfelelő adatvédelem. Azzal már kevesebb vállalkozás van tisztában, hogy online jelenlét nélkül is szinte biztosan kezel személyes adatot minden vállalkozás, és így az adatvédelemre is komolyan oda kell figyelnie.
Szinte minden vállalkozás tárolja a dolgozók és az ügyfelek személyes adatait. A dolgozókét biztosan, mert másképp nem lehetne nekik pl. fizetést küldeni, vagy egyáltalán foglalkoztatni őket. Ezeket a személyes adatokat nem szabad illetéktelenekkel megosztani, hanem csak annak szabad hozzáférni, aki erre jogosult.
Hasonló a helyzet az ügyfelekkel, partnerekkel is. Az ügyfelek telefonszámát, elérhetőségeit, szállítási (szolgáltatási) címét, nevét, számlázási adatait stb. mind tárolni kell ahhoz, hogy a megvásárolt termékeket, szolgáltatásokat biztosítani lehessen. Ezeket az adatokat úgy kell tárolni, hogy csak az férjen hozzájuk, akinek erre engedélye van, és az adatokat biztonságosan, az előírásoknak megfelelően is kell tárolni.
Az adatkezelésekhez tehát ki kell építeni egy rendszert, ahol mindenki csak a számára megengedett adatokhoz fér hozzá. Ügyelni kell a rendszeres felülvizsgálatra, valamint arra is, hogy adatvédelmi incidens esetén a kivizsgálás és az azt követő adatkezelési javítások megfelelők legyenek.