A mai digitális világban szinte lehetetlen maximalizálni egy vállalkozás teljesítményét az internet kihasználása nélkül. Azzal már szinte minden cégtulajdonos tisztában van, hogy honlapra szüksége van cégének, azonban a látogatószerzésre, a honlap népszerűsítésére nagyon kevesen költenek csak. Ezeket a látogatószerzési technikákat összefoglaló néven online marketingnek hívjuk, és számos előnye jelentenek a vállalkozások számára.
Gyors és egyszerű
Az online marketing egyik legnagyobb előnye, hogy gyors hirdetési lehetőséget biztosít. A tradicionális reklámok, hirdetések mind napokig, hetekig tartanak, az interneten azonban percek alatt össze lehet állítani egy hirdetési kampányt, és már lehet is indítani a hirdetéseket, reklámokat.
Olcsó
A TV, rádió, újság hirdetések nem tartoznak az olcsó marketing eszközök közé. Online azonban gyakran napi 1-2 ezer forintból is több száz emberhez lehet eljuttatni vállalkozásodat. Ugyan nem mindenki fog közülük eljutni a weboldalra, de a hirdetéseket látni fogják.
Mérhető teljesítmény
A tradicionális marketing megoldások további hátránya, hogy nem lehet mérni, hogy hány ember találkozott hirdetéseiddel. Ki tudja, hogy hányan találnak rá újsághirdetésedre, hányan olvassák el a hirdetőtáblát az út mellett. Az online marketing eszközök azonban mind mérhetők, láthat, hogy hányszor jelent meg a hirdetés, mennyien kattintottak rá, valamint azt is, hogy az egyes kattintások mennyibe kerültek.